четверг, 14 июня 2012 г.

Модуль 7-8.

Сьогодні ставили себе на місце учнів і намагалися за попередньорозробленими планами завдань здійснити виконання проекту та створити заліковий продукт в якості прикладу учнівської роботи. Мені було несказанно легше, ніж іншим учасникам тренінгу, оскільки приклад учнівського проекту в мене був, бо його виконували учні в процесі навчання в цьому році. Інакше не уявляю, коли б я встигла змонтувати відеролик. Мені залишилося тільки розташувати в папці "учнівські роботи" відповідні файли і постворювати окремі шаблони сценаріїв, яких не виявилося на флешці. Обмінювалися досвідом з колегами, обговорювали та оцінювали роботи за запропонованим контрольним списком критеріїв.

Вислухали немотивуючу мотивацію головного координатора нашого проекту з приводу користі перебування нас на тренінгу та горе-перспективи нашої майбутньої діяльності в якості районних тренерів. Не переймаюсь.

Другим етапом роботи було "Оцінювання" проекту і все, що з ним пов'язано. Розробила критерії оцінювання для свого проекту, скористалася шаблонами запропонованих форм і контрольних списків. Дописала план, відправила тренеру. Мовчки побажала колегам успіхів і натхнення. Пішла радісна додому без десяти 5. 

среда, 13 июня 2012 г.

Модуль 6. 

Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання сервісів Веб 2.0 щодо спілкування та співпраці у навчання моїх учнів, а саме, що завдання видавати можна на електронну пошту керіникам проектів і збирати звіти відповідно; дистанційне інформування і обмін думками можна здійсювати за допомогою смс-повідомлень, чатів, скайпу тощо. В цьому модулі я створила опитувальник для введення учнів в проект з використанням ресурсу документів від гугл. Виглядає він наступним чином ОПИТУВАЛЬНИК

Модуль 5. 

Даний модуль був присвячений використанню ресурсів Інтернету в проектній діяльності. В процесі опанування модулю мені випала нагода отримати відповіді на такі запитання як: 1. Як я можу використовувати Інтернет-ресурси для того, щоб підтримувати своє викладання та навчання учнів? 2. Яким чином я можу забезпечити відповідальне та відповідне використання учнями Інтернет-ресурсів?  Я з'ясувала, що Інтернет може бути потужніим інструментом для проведення досліджень. Майстерне оперування пошуковими стратегіями допомагає учням і вчителям ефективно шукати корисні відомості та дані в Інтернеті. Закони правомірного використання інформації описують, як учителі та учні можуть скористатися під час навчання матеріалами, захищеними авторським правом. Список використаних ресурсів має бути створений для учнів усіх вікових категорій у різних форматах. Учнів потрібно навчати критичному оцінюванню веб-ресурсів. Потрібно зважати на цілу низку факторів при визначенні достовірності та цінності веб-сторінки для використання в проектах. Крім того з модулю почерпнула багато цікавої і корисної інформації щодо захисту авторських прав, зберегла для себе шаблон "тесту-анкети" по авторському праву і таблицю для оцінювання достовірності і надійності веб-ресурсів для учнів і для вчителя. Модуль видався відносно нескладним для засвоєння.

вторник, 12 июня 2012 г.

Модуль 4. 

В процесі вивчення модуля 4 мені стало відомо яким чином організувати початковий етап проектної дільності учнів, як об єднувати учнів в групи і розподіляти за ролями. В процесі опанування модулю я створила презентацію для учнів, за допомогою якої здійснюється актуалізація опорних знань, об’єднання учнів в групи, формалізація цілей та постановка завдань.




Від себе: немає ніякого часу, щоб подумати, обміркувати, сформулювати ті чи інші питання, займаємося копіпастом і це сумно((( а взагалі - весело.

Модуль 3.

Цей модуль допоміг мені з’ясувати, як можна використати навчальні дослідження в проектах та зрозуміти призначення Основних запитань проекту, а саме постановка цілей і завдань проекту, ключових, тематичних і змістових питань. Модуль допоміг мені систематизувати мій практичний досвід організації етапу планування і розробки завдання для проекту, поглибив і розширив мої знання в цій області. Я більш ясно стала розуміти наскільки корисним є цей вид роботи для розвитку особистості учня, оскільки саме метод проектів дозволяє якнайкраще розвивати навички 21 століття, що може суттєво покращити навчальний процес будь-якого предмету.

понедельник, 11 июня 2012 г.

Модуль 1-2.

"Цей модуль допоміг мені більш чітко уявити, що ж представляє собою проектна діяльність учнів. Дуже цікавим моментом в роботі було визначення ключових, тематичних та змістовних питань. Ключові питання – це чудовий спосіб не тільки зацікавити дітей, приклади деяких питань заставили замислитися і мене. Вважаю, що такий способом можна краще пізнати дитину, бо немає готової відповіді, про яку можна сказати правильна вона, чи ні. А якщо я буду знати, які учні приходять до мене, з якими потребами, нахилами, інтересами, то і навчити я їх зможу краще, бо, на мій погляд, навчання – це насамперед спілкування. Розробка власного проекту вже дозволила побачити мені, що я знаю з методики, а які питання сучасної педагогіки мені не знайомі. Як навчальні проекти допоможуть моїм учням у навчанні? Я вважаю, що вони примусять їх думати, шукати власний шлях отримання знань, а не той, що написаний в підручнику. І нехай в процесі навчання вони зроблять не одну, і не дві помилки – головне, що результат, який вони отримали самостійно, запам’ятається надовго." 


Слова невідомого мені попередника дуже влучно відображають мої враження і відчуття від першого модуля.